Implementering

Eksekvering er for dig, som enten er eller skal i gang med selve implementeringsprojektet.

I eksekveringsprocessen indgår vi i et integreret hele med såvel dine som leverandørens ressourcer. Som bindeled mellem parterne sikrer vi, at I kommunikerer i samme sprog og på den måde undgår manglende forventningsafstemning og uoverensstemmelser.

Vores involvering i eksekveringsprocessen afhænger af projektomfang og projektmetode samt din virksomheds egne ressourcer, erfaringer og risikoprofil. Selvom der ikke er en one-size-fits-all, er det centralt for os at sikre, at du kommer sikkert i mål til tiden og inden for budgettet.

Vores involvering kan eksempelvis være projektledelse, støtte til kundens projektleder, støtte til forandringsledelse, støtte til test, deltagelse i projektstyregruppe samt andre forekommende opgaver, som typisk skal leveres af kunden selv.

"Hellere det næstbedste system godt implementeret end det bedste system dårligt implementeret."

De opgaver vi varetager kan være

Projektledelse og styring

  • Projektledelse af hele projektet samt af din virksomheds egne ressourcer
  • Sikring af, at projektets omfang ikke kører ud ad en tangent
  • Risikostyring af projektet
  • Deltagelse i væsentlige mødefora – herunder f.eks. styregruppemøder og vigtige projektmøder
  • Sikring af, at din ledelse er tilstrækkelig involveret i projektet

Kontrakt- og leverandørstyring

  • Kontraktstyring i forhold til leverandørens leverancer
  • Kvalitetssikring af såvel leverandørens som af din virksomheds leverancer (eventuelt med fokus på rapportering af kvalitet)
  • Overdragelse til support internt såvel som eksternt – herunder etablering af aftalegrundlag med supportleverandøren

Forandringsledelse og medarbejderengagement

  • Ledelse af dine forandringsaktiviteter
  • Motivation af diverse projektdeltagere
  • Support til dine projektdeltagere
  • Tilsvarende sikring af, at dine medarbejdere leverer det, som er aftalt

Forretningsværdi og realisering

  • Sikring af, at din virksomhed realiserer business casen
  • Etablering af struktur for governance – herunder sikring af, at forretningssystemet løbende videreudvikles i forhold til din virksomheds situation og krav

For yderligere information kontakt

 Maria Sundlöf
Maria Sundlöf
Direktør & Partner, konsulent
Henrik Hasselbalch
Henrik Hasselbalch
Direktør & Partner, konsulent